Saman Veden Äärellä

Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat
4.-6.9.2020  Kemi - Keminmaa

Lähetysjuhlat päättyivät sunnuntaina pidettyyn messuun. Juhla-avain luovutettiin vuoden 2022 juhlat järjestävän seurakunnan, Haapajärven seurakunnan edustajille.

LÄMMIN KIITOS KAIKILLE PAIKAN PÄÄLLÄ  JA ETÄYHTEYDELLÄ JUHLIIN OSALLISTUNEILLE!

Ohjelmatiedot

Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat vietetään virtuaalisina juhlina 4.–6. syyskuuta 2020.

Juhlille on nyt mahdollisuus osallistua mistä päin maailmaa tahansa. Kokoontukaa vaikka kotiseurakuntanne tiloihin ja otatte etäyhteyden juhlapaikalle Kemiin!

Koronatilanne on muuttanut ohjelman toteutustapoja ja sisältöä, mutta vuoden 2020 lähetysjuhlien ohjelma tarjoaa edelleen monipuolisia tulokulmia kirkon kansainväliseen työhön. Juhlien ohjelmassa on erityisesti esillä uskontojen kohtaamiset ja luomakunnan varjeleminen lähetystyön näkökulmasta.

Me olemme saman veden äärellä. Tänä koronakeväänä sen on joutunut huomaamaan väkevällä tavalla. Päätös juhlien poikkeusjärjestelyistä on tehty juhlien päätoimikunnassa kuunnellen paikallisen terveysviranomaisen ohjeistusta.

Poikkeuksellisissakin olosuhteissa saamme luottaa hyvän Jumalan huolenpitoon. Mitään ei tapahdu Kaikkivaltiaan sallimatta.

Tuomas Tölli
Kemin kirkkoherra